fredag 20 september 2013

Jobbet

Jag satsar där. Allt. Inte funnits några rimliga proportioner egentligen. Jobbat 60-timmqrs veckor. Visste att den dagen jag kommer tillbaka från semestern så smäller det. Sex veckor av galenskap och parallella spår att hålla i sär. Vart och ett är i princip heltidssysselsättning.
- Reder du ut detta med värdigheten i behåll så är du fanimig bäst, vet jag att jag tänkte.

Nu är det lördag i vecka 5. Jag kommer klara det. Allt slit har varit mödan värt.
På bekostnad av sömn, socialt liv och usel kosthållning.

Igår pikade sonen mig att jag hullat upp.
Jahopp. Så sant. Chips och choklad i sex veckor får den effekten.

Strunt samma. Är stolt över mig själv.
Älskar att prestera. Så är det.

Skjuta alla bollar mot mål och sätta dem i krysset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar