onsdag 26 juni 2013

Folk vet så roliga saker

- Ska du åka till Sopot? Åh. Vad kul! Det är världens nionde finaste strand, sa min kollega.

Observera. Inte den åttonde. Inte den tionde. Den nionde. Det var den nionde finaste stranden.  I världen! Det visste han. Bara sådär.

Jag blev helt perplex. Följdfrågorna blev för många att det blev trafikstockning i munnen. Ingen kom ut.

På vilka premisser hamnar man på listan?
Vem väljer ut? Vem står bakom? Vilken är världens finaste strand? Hur många platser på listan kan han? Topp 10? Topp 32? Hur i hela fridens namn kan han detta? Kan han fler listor? Så många frågor!

Folk kan så mycket märkliga saker. Väldigt fascinerande. Kommer från mig. Som en gång kunde rabbla allt i periodiska systemet. Då menar jag allt.

Folk kan så mycket märkliga saker.
Är det någon som behöver ett telefonnummer till någon i min gamla klass från Annelundsskolan 1983? Bara hojta.

Längtar nu till världens nionde finaste strand. Som jag ska skryta att jag varit där. Ska ringa upp någon från min gamla klass rent utav.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar