söndag 22 december 2013

Årets tema: Tur & Retur

Är verkligen nöjd. Julklappsspel ni vet. Det där trevliga spelet. Som tar fram ens bästa sidor. Som gör att man vill dra sin nya stekpanna i teflon på sin svåger.

Det spelar även vår familj.

Två paket per person skall framläggas till bordet. Till ett sammanlagt värde om 50 kronor. Hur man väljer att fördela belopp mellan dessa är upp till var och en.

Så här har ök varit VARJE år. Lik förbaskat reder mor och far inte ut det. Det är en jultradition i sig att dom ringer runt och dubbelkollar reglerna. För att vara på den säkra sidan.

- Är det vars två eller ska vi köpa två totalt jag och mamma?
- Är det 100 för båda då eller?
- Kan en kosta 0 kr eller är det 25 kr styck eller fick man göra hur man ville?
- Hur mycket kan man överskrida budget med?
- Hade vi kommit överens om något tema?

Varje. År.

I år är alltså temat Tur & Retur.
Jag är mycket nöjd med mina TVÅ.
#LitenEnhet är säkert minst lika nöjd med sina två. Också.

Så pass nöjd att jag kommer sikta att sno åt mig mina egna klappar.

Moahaha ha! Watch out for the stekpanna, Fredrik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar