måndag 12 augusti 2013

Minigolf

Let's play some minigolf. Eller bangolf. Kalla det vad ni vill. Bara ni inte tar illa upp. Känsligt. Har jag förstått.

Vi kör iallafall med regler att man får minusslag för stilpoäng. Borde bli standardregel. Bedömningssporter är alltid källa för diskussioner men skänker alltid en extra dimension  på saker.

Jag slog huvudet i en kaktus tex. Helt ofrivilligt men renderade minus i scoringkortet.

Plötsligt blev det böneutrop. Sonens första. Han undrade spontant:

- Vad är det här för reklam?

Intressant diskussion följde om Allah och Gud. Mitt i minigolf/bangolf. Trots allt har de lärt sig något i skolan.

Efteråt sjöng han Kung ba Ja my Lord men slutade av rädsla för att väcka anstöt. Vi sjöng andra låtar. Jag kan tycka  att låtarna som sonen väljer är lite svårsjungna. Men jag försöker med lite beats jag också. Hänga mä, lissom. Delad framgång.

Vet inte vem som vann. Vi glömde räkna med ihop. Antagligen inte jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar