fredag 9 augusti 2013

Resfeber?

Vaknade jag här nu mitt i natten av resfeber eller WHAT IS THE PROBLEM?

Hela dagen idag har gått till fixedon inför resa. Även jobbat någon timme.

Underbetyg till Medstop som trots att jag ringt i förrgår och reserverat min väldigt sällsynta medicin samt bekräftat dess existens idag likförbannat hade de inte den när jag kom dit idag.

Utan den är jag ingenting. Då slår huvudvärksattackerna igenom och jag blir ett kolli. Åka till Turkiet utan skulle inte gå.

Inget Medstop i hela stan hade min medicin. Letade upp en konkurrent. Efter rundringning och besök på två ställen så hade jag tillslut tillräcklig mängd så jag klarar mig. Gick några timmar till det. Drömmen.
Solskyddsfaktor, diarrépiller och massor med bra-att-ha-grejjer köpte jag också.
Tjejen i kassan:
- Ska ni ut och resa eller?

Mjo.

Ska bli så gött.

Finns inget piller mot resfeber. En smäll på käften eller ett glas vin kanske?

Sonen verkar orolig över mina lungor. Frankly. Jag med. Men man kan inte oroa sig för allt. Nu bokade jag resan med inställningen att allt går bra. Då är det meningslöst och dumt att oroa sig.

Vamos, vamos.

Vamos sömn först och främst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar