onsdag 13 november 2013

Bu för Ica 2

Ica har nu uppdaterat sitt inlägg.

"Tack för att ni bryr er! Vi behöver inte vänta tills på söndag!" 

Nämen nä. Det hade ni inte behövt alls. Ni har som sagt haft dom där tio tusen i fickan hela tiden. Ni har kunnat sätta in dom på ett 90-konto för läääänge sedan! Pellejöns.

Well...
Läser man på deras wall så är uppdateringen främst gjord efter massiva påtryckningar. Ni har nått ert mål! Folk fattar inte det och fortsätter dela! Egentligen inte ALLS sugna på att ta bort eller ändra någonting.

Oj?! Men jaha, säger Ica. Vi har ju skrivit bland kommentarerna att allt är klart.

Mmm. Men kommentarerna rensas efter X antal och syns inte. Hoppla. Så ni MÅSTE ändra i själva originalannonsen. För det är vad det är. En annons. För er butik.

Jaha?! Kan man det?

Suck. Ja.

Tack för att ni bryr er. 

Tack för att ni är så lättlurade, säger jag.
Kommentaren som jag hittade i flödet säger allt. Jag förstår precis vad hon menar. Det tråkiga är att hon ska få känna sig delaktig i Ica utan motprestation. Hon ska inte behöva bli utnyttjad. Hon ska inte behöva få sitt flöde uttnyttjat eller behöva sprida Icas sunkna värderingar vidare bara för att hon har det sämre ställt ekonomiskt. Ica ska inte få rida på någon våg alls.
Det går att göra på andra vis.
Ni märker att jag går igång...
Hon tycks inte ha förstått att det inte alls hänger på henne. Egentligen. Det är bedrövligt.

En twitterkompis skrev på Icas wall och kritiserade deras kampanj. Hans kommentar har blivit raderad. Även andras. Obehagligt.

Jag kommer att återkomma i ämnet.
För sko sig på någon annans bekostnad. Dom allra svagaste. Det kan vara det värsta jag vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar