lördag 23 november 2013

Julbonanza!

Idag kliver jag in i julfasen. Startskottet blir en bull-rig julbaksbonanza som ska hållas hemma hos mig och Mr E. Kul! 12 stycken larmar in om en liten stund och då ska både jag och hushållet vara i någorlunda skick.
Detta är en ambition. 
Gör som jag brukar. Polerar lite på ytan.

Borsta tänderna på huset fungerar ytmärkt. Utmärkt. Gömmer möget i ett rum. Låser. Kallar det "kontoret". Där har jag så OOOOERHÖRT viktiga papper goin' on' så det rummet låter vi vara.

Bästa trickset är nog det jag gjorde när besiktningsmannen var här. Jag ville inte ge ett slarvigt intryck. Så. All tvätt var jag tvungen att få bort. Snabbt. Vi pratar mängdvolym Karabybackar. Då hittade jag ett överkast till dubbelsäng och svepte in allt i detta. Lyckades på något vis sedan integrera detta med en liten soffa. Såg så väldigt snyggt ut.

En parantes.

Nu ska vi baka. Äta alternativt julbord.

NU ÄR DET JUL IGEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar