fredag 29 november 2013

En familj från Syrien behöver hjälp

Överallt ska man hjälpa. HJÄLP. Vi svämmar över av alla som behöver hjälp.
Men snälla: Läs lite till!
En väns bror har precis flytt hit från Syrien med hela sin familj. Fru och tre söner. 13, 9 och 4 år. Lämnade allt. Nu i Sverige utan ett endaste dugg.

Jag och min vän hjälper familjen att finna sig tillrätta. Min vän har en egen familj att försörja men har samlat ihop pengar och hyrt en liten lägenhet till den nyanlända familjen.

Den är helt tom. Barnen saknar kläder. Leksaker. Ni kan säkert föreställa er.

På söndag eftermiddag kl 16 ska jag köra ett släp med det jag samlat in till dem: grytor, glas, kläder och bestick. Har ett gammalt datorbord som familjen tacksamt ville ha. Någon stol.

Nu tänkte jag att kanske någon i Malmö med omnejd har något att avvara till familjen? Som ni ändå skulle skänka till Myrorna? Vet att en soffa stod på önskelistan. Ett matbord. Skick obetydligt.

Allra mest vill dom ha madrasser. Att sova på. Såklart.
Har du någon gammal som är på väg ut? Det är inte så noga. Jämfört med ett hårt golv.

Tänk dig igen... En. Helt. Tom. Lägenhet.

Hör av er till mig på mail, dm eller på annat vis påkalla uppmärksamhet! Allt av intresse!

Tack för du läste!

Framför tack från familjen också!

Forsnilladnilla@gmail.com

2 kommentarer:

  1. Så jävla vackert! Önskar jag hade miljoner grejer att ge bort, men har man själv precis flyttat hemifrån så har man ju bara det mest nödvändiga.

    Om varje människa hade tio procent av ditt engagemang hade den här världen varit en mycket bättre plats.. just sayin'.

    Förresten, vad hände med luggen?

    SvaraRadera
  2. Tack Kalle! Ja, har man precis flyttat hemifrån så har man inte hunnit bunkra upp! Tack för du läst och reflekterat. Lika viktigt det. :)
    Då hjälper du någon annan vid ett senare tillfälle tror jag!

    Luggen is still there. Tyvärr. :)

    SvaraRadera